E-mail marketing

E-mail marketing is een vorm van Direct Marketing waarbij een bericht direct naar de ontvanger wordt gestuurd. Denk aan een brochure die je per post naar een relatie stuurt of een relatie die je per telefoon benadert. Bij e‑mail marketing zet je alleen het kanaal e-mail in om je boodschap over te brengen.

E-mail marketing is een veelzijdig communicatiekanaal

Bij e-mail marketing sturen organisaties en bedrijven e-mails naar geïnteresseerden of klanten. In de e-mails vind je bijvoorbeeld nieuws, aanbiedingen, aankoopbevestigingen of een klanttevredenheids­onderzoek.
Het bekendste voorbeeld van e-mail marketing is een nieuwsbrief waarin een organisatie haar laatste nieuws of aanbiedingen verstuurt.

Voor wie is e-mail marketing interessant?

E-mail marketing is voor elke organisatie interessant. Hoe groot of klein je organisatie ook is en of je nou bij een B2C-, B2B-bedrijf, non-profit-organisatie of overheidsinstelling werkt. Je wilt communiceren met je doelgroep en daar is e-mail marketing geschikt voor.

Wat zijn de voordelen van e-mail marketing?

  • De kosten van e-mail marketing zijn laag

  • E-mail marketing heeft een hoge ROI (Return on Investment)

  • E-mail is snel en veelgebruikt

  • E-mail marketing is goed meetbaar

Waarom moet je e-mail marketing inzetten?

E-mail is een krachtig en zeer effectief kanaal. E-mail is een goed marketing- en communicatiemiddel om direct in contact te blijven met je doelgroep en ze bij je organisatie betrokken te houden. Je kunt eenvoudig heel gericht communiceren met je doelgroep en zelfs tot op persoonsniveau je boodschap aanpassen.

Online zichtbaarheid vergroten?

Druk op de knop hieronder en vraag een vrijblijvende offerte op maat aan!